Recept på varm Smörgåstårta

Fick en förfrågan om mitt recept på den varma smörgåstårtan, självklart! jätte kul tycker jag =)
Ingredienser:
  • 6-pack hönekaka
  • 4dl lätt creme fraiche
  • 1,5 dl felix chilisås
  • 200g rökt skinka
  • 2 pkt bacon
  • 1 burk champinjoner/eller färska champinjoner, jag hade även i lite kantareller ;)
  • 2 röda lökar
  • riven ost
Hacka lök, bacon, skinka och stek tillsammans med svampen. (jag brukar steka baconet lite före jag lägger i det andra så de inte blir så "sladdrigt")
Koka under tiden upp creme fraiche med chilisåsen, sen häller du i allt det stekta i såsen.
Lägg två hönekakor bredvid varandra så att de bildar en cirkel, häll på 1/3 del av röran, lägg på yttligare ett lagar med hönekaka osv.. det ska iaf vara röra på toppen sen, garnera med tomater och riven ost.
Grädda mitt i ugnen tills osten smält ca: 15 min i 225´C
Smaklig måltid ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ju helt glömt bort att tacka för receptet... Så tusen tack:) Bättre sent än aldrig

2010-11-03 @ 20:57:48

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback