egen tid

Nu har jag varit skit-trött ett tag, jag kör ju naturdiet så energin är låg as hell..
Jag är jämt hemma själv med barnen känns det som, alltid barnen i fokus, inget fel i det, det är så det ska vara men åh vad jag längtar efter att få gå ut med tjejkompisarna, bara få vara jag! inte behöva springa efter en speedad Birk som ska klättra och dra överallt, inte behöva lyssna på Ellas tjat om mamma mamma mamma mamma en miljon ggr och varför varför varför, jag vill vill vill osv.. vore så skönt att bara få slappna av, ta nåt glas vin, nån kall cider och bara snacka skit om allt och inget.
Men jämt när jag vill gå ut blir det massa onödigt jävla bråk, att det ska vara så svårt att gå ut och ha lite kul, det gör ju i princip ALLA nån gång..
Jag blir så ledsen, en sån dag var igår..
Det blir lite svårare eftersom vi inte har så mycket barnvakt att ta hjälp ifrån.
Inte ens på jobbet har man tid att prata med nån, jag sitter ju bara i kassan medans den andra jobbar på lagret, vi hinner snacka i 10min medans vi räknar kassan..
Fredrik står ofta och slöar på jobbet, åker iväg och lunchar osv.. jag kan ens sällan ta rast utan får springa som en jojo på alla pling.
Jag träffar kompisar ibland när jag är hemma men det är ju som sagt alltid barnen i fokus, jag är så himla slut som både människa och mamma just nu.
I höst ska jag söka lite mera jobb, det skulle både jag och min plånbok må bra av :) samt att barnen får vara mer på dagis..
Skönt att skriva av sig lite.
Jag älskar min familj ♥ så tro inge annat men alla mammor och pappor behöver lite egen tid.
Ella & Birk är det finaste som finns ♥

Kommentarer

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback