Kolmården 2011-07-06

Igår vaknade vi runt 9 och Fredrik frågar vad vi ska hitta på?
M: Hhmm, lite shopping på stan kanske, massa rea nu sa ja..
F: Njaa, inte riktigt vad jag hade tänkt..
M: Nähä, vad hade du tänkt då?
F: Kolmården kanske?
M: Skoj! Har vi råd?
F: Vi tar oss råd
.
Så strax efter kl. 14 var vi framme vid Kolmården =)
Den var en helt underbar dag, den kunde inte ha blivit bättre!
Ella & Birk var sååå nöjda!
Lycka!
.
Vi började med att gå in i Bamses Värld.
Vi hade ju missat att ta ett programblad så vi visste inte riktigt vad som fanns så vi missade när Bamse kom dit och även teatern :( Men vi åkte Bamses kaffekoppskarusell och det var jätteskoj!
Sen gick vi vidare till bondgårdsdjuren så vi gullade med med grisar och getter, åhh, det var en liten minigris där som var så liten och söt, han sprang efter sin mamma vart hon än gick, det såg så underbart ut ♥
Så nu har barnen klappat på både gris och get, häftigt!
Sen såg vi björnar, zebror, lamor, apor, gorillor, lejon, tigrar och mycket mer!
Vi åkte den nya Safarin som dom började med i år, man åker i typ en bur över den gamla safariparken så man kommer väldigt nära djuren, jätte häftigt! Jag är dock väldigt höjdrädd så ibland var det lite läskigt tyckte jag men ungarna älskade det!
Vi hann även se en Delfinshow, Jisses vad häftigt det var!!
Så himla duktiga!
Ella & Birk satt helt stilla och bara tittade så jag tror dom var lika fascinerade som jag och Fredrik =)
Innan vi åkte hem så passade jag på att rida kamel ;) det var skoj!
Ella ville oxå, hon kom så långt som att hon fick en hjälm på huvudet men sen våga hon inte mer..
Vi var vid bilen igen ca 18:45 och vi hann bara lämna parkeringen så sov mina små hjärtan ♥

Kommentarer

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback