Djursjukhuset i Karlstad

Sigge skulle ju opereras i torsdags på Karlskoga djurklinik men do ringde efter en stund och berättade att det var värre än vad dom trodde så dom kunde inte göra operationen då.
Det var urinstenar i urinröret, blåsan och även i ena njuren :/
Jag började gråta floder och trodde det var helt kört men dom berättade när vi kom dit att man kan operera detta men han visste inte när dom hade tid och sa att vi skulle ringa igen på måndag.
Tyckte det kändes lite lustigt att behöva vänta så länge så jag googlade på urinsten när jag kom hem, skulle det bli helt stopp så att han inte kan kissa så dör han inom 12-24 timmar, så på fredag morgon ringde jag till djursjukhuset i Karlstad och fick då en akut-tid så vi klädde på oss o åkte.
Han blev inskriven och han opererades på fredag eftermiddag, allt gick bra så i söndags fick han komma hem ♥
Nu ska bara fisteln läka fint, vi ska på ett återbesök den 21 april.
Älskade lilla vovve ♥
.
*På djurkliniken eller djursjukhuset blir det bråttom om hunden eller katten kommer in med ett urinstopp. Man försöker som regel att snabbt häva stoppet genom att spola stenar som fastnat i urinröret, tillbaka upp i urinblåsan.
Hundar är ofta besvärligare att spola bort stenar på, än katter. Dels sitter stenarna längre in i urinröret och dels är de större. De kan också ha suttit där ett bra tag och av den anledningen vara svårare att flytta på. Inte så sällan får man då operera och göra en fistel, dvs göra en ny öppning på urinröret innan det ställe där stoppet sitter. Den öppningen blir som regel hundens nya ställe att kissa genom för resten av livet.
.
.
Igår var det kanonväder ute, vi var ute i lekparken så mycket vi bara kunde =)
Idag var de dock inte alls så fint, har hunnit ner till stan och köpt nya skor till Ella, måste skaffa ett par till Birk oxå..
Dröjer nog inte för ens lillkillen kan gå.
Tiden går ju sååååå fort!!
.
.
-Ellas nya skor! Rosa såklart! ;)
Köpta på H&M för 129kr
.
Jag är fortfarande vääääääldigt trött och på ganska dåligt humör (blir väl de pga att jag är trött), vet inte varför, depression, jern-brist, B12-brist, annan vitamin-brist... eller lite av varje kanske?
Nu har jag sovit väldigt dåligt för att jag är orolig över Sigge, detta har även kostat väldigt mycket pengar och det är pengar vi inte har så jag har fått använda min kortkredit, som tur är täcker ju försäkringen en hel del men det kostar oss ändå ca. 10.000kr med återbesök/resa/självrisk/mediciner...
.
Nu ska jag fortsätta busa med mina huliganer!

Kommentarer
Postat av: Pillan

Stackars lille Sigge, men vad skönt att ni åkte iväg och fick ordning på det. Snart är han sitt gamla vanliga jag igen!



Kramar P

2011-04-12 @ 21:43:52
URL: http://pillanbloggar.se

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback