Sjukskriven

I torsdags fick jag papper hem i brevlådan från f-kassan, jag hade sökt graviditetspenning då jag känt att jag kört på energi som egentligen inte finns, men envis och pengakåt som man är så ville jag inte bli sjukskriven. Nu trodde jag att jag äntligen skulle få gå hem, öppnade brevet och beslutet var HALV graviditetspenning, jag skulle alltså få gå hem från netto (där jag jobbar mest) men Apoteket där jag bara jobbar extra skulle jag fortsätta jobba på. Men eftersom jag kanske inte blir inringd där skulle jag få klara mig på ca 4500kr före skatt! Tack som fan! Så jag bröt ihop och ringde barnmorskan som gav mig en läkartid så nu är jag sjukskriven ist. Jag har ju ändå varit illamående, ont i ryggen, järnbrist, sammandragningar och nu även ganska jobbiga förvärkar. Ska bli skönt att vila lite nu innan bebis kommer. Men fattigt blir det :( men vi klarar oss. 45 dagar kvar till BF.

Senaste besöket hos barnmorskan:
SF mått: 33cm
Hjärtslag: 152
Blodsocker: 4.1





Kommentarer

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback