min vän är inte längre min vän ;(

Igår fick jag höra något jag aldrig trodde att jag skulle få höra, iaf inte av henne.
Det är så att jag har/hade en vän, en av mina bästa vänner faktiskt sen många år tillbaka, sesådär 10-11år..
Vi fick vårat första barn samma år, och nu har hon även fått sitt andra, skitkul ju!!
Under hennes graviditet verkade som att hon inte orkade träffa mej, jag ringde -ingen svarade, jag messade, -fick svar ibland, hon orkade inte träffas eller prata helt enkelt... Helt ok, som trogen vän väntar jag ju tills hon orkar och är lika glad för de..
Nu har ju bebis kommit och självklart har jag längtat efter att få hälsa på, äntligen lixom! men nejdå, det skulle väntas med besök, visst ok, klart dom ska få komma iordning osv..
Igår fråga jag igen, men fick inget svar så då skickade jag på facebookchatten varför hon inte svarade och om jag hade gjort henne något? jag fick ett svar som jag aldrig kunnat tro..
.
"tycker bara att vi växt ifrån varandra, vi e så olika. å det är väl just det tror ja.. har inget riktigt bra svar tyvärr!"
.
"de ja menar är att vi inte har samma åsikter eller ens tänker någolunda lika.."
.
" nu menar ja inte flera år.. utan detta år, inte för att det gör saken lättare men ja vet inte varför ja känner så här jag bara gör det, skulle kännas så falskt att bjuda ner er hit då"
.
"det kanske är just det att ja tycker vi e så olika å du inte? ja vet inte jag är jätte lessen känner mig jätte röten, å ja hoppas att ja inte alltid kommer att känna så här..:("
.
"Ja tycker absolut inte att alla ska vara som mig, det skulle inte vara så kul..men det har jag inte sagt, bara att vi tänker för olika helt enkelt! Ja tycker inte illa om dig eller din familj, det har ja aldrig sagt!. Ja skickar brevet (fadderbeviset) så fort ja kan.. va inte meningen att det skulle bli så här.. ja det är klart jag hälsar på dig om ja möter dig. Ja önskar dig å familjen all lycka Marina, det gör jag verkligen, ja är verkligen lessen att jag sårat dig så!"
.
Varför gör man såhär? bara för att vi är lite olika så är jag inte välkommen längre?
Jag kan inte förstå, och så himla olika är vi inte, tycker inte jag iaf..
Utseendemässigt är vi olika, men de ska ju inte ha nån betydelse..
åsikter och tankar? ja kan inte komma på vad vi är så olika med där? jag får inget svar heller så de känns som ett påhitt.
vi är ju två olika personer som vi alltid varit,vi har varit vänner i över 10år, sen helt plötsligt passar de inte längre.. varför??
Åh! jag är så arg, ledsen och besviken så fy!
.
Dessutom är/var hon Ellas gudmor!!
Vi valde henne eftersom att det var en vän till mig sedan ganska länge och jag kände verkligen att det var en vän för livet, en tjej som jag kunde lita på, en vän som alltid fanns där, men shiii där fick ja! så fel man kan ha!
.
Så nu ska jag ju få tillbaka det beviset, jag har ringt kyrkan och dom fick typ en chock när jag berättade, men det går att ändra fadder/gudmor som tur är.
Så nu kommer Ella att ha Kathleen som gudmor, samma som Birk har =) Hon är den bästa! ♥
.
Skitjobbigt verkligen! jag sov inte mkt inatt, jag somnade med gråt i ögonen och vaknade med gråt i ögonen.
.

Kommentarer

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback