Frieri i Sälen

I Tisdags var det Lucia, Alicias 6års dag, våran 2åriga förlovningsdag och dagen då min blivande man friade till mig :-)
.
Vi var på dagis vid 7 tiden och var väl hemma vid halv 9, då slänger jag mig på soffan en stund men då tar Fredrik fram resväskor..."vafan ska du göra med dom där?" säger jag, "ja det är ju bra att ha och packa i när man ska bort, så packa i lite finkläder och det du behöver" sa han :-) sen kom syrran hit för att vara barnvakt så vi skulle visst åka själva..
.
Vi åkte så fort jag var klar, fick veta att vi skulle till Sälen och käka på Lammet och Grisen....MUMS!!
Ni som inte käkat där måste göra det, vilken upplevelse!
.
Vi kom till Hotellet vid 15 tiden och vi hade bokat bord kl. 17 så vi tog oss ett glas vin och cider på Hotellet medans vi gjorde oss klara.
.
Sen tog vi en taxi till restaurangen, det var väldigt lugnt när vi kom dit, vi blev visade till vårat bord och vi beställde, sen var det bara att äta så mycket man orkade! :-)
Men efter att vi käkat lite säger Fredrik att han har en present till mig.. "men jag har ju inte köpt nåt till dig" sa jag.. Precis då kommer det massa folk så stället är typ fullt..
Då tar han fram en ask och frågar "vill du gifta dig med mig"
Jag blir alldeles tårögd och säger såklart JA! Jag fick ett armband som det står Birk Fredrik Ella på, och på undersidan står det, vill du gifta dig med mig.. Såå fint!
Fredrik är nu min blivande Man! Underbart..Vi beställde såklart in champagne för att fira
Jag lever i ett lyckorus!
Nu ska jag bara försöka tappa lite kilon på kroppen :) När bör man prova ut klänning? Hur långt i förväg? Gud vad roligt detta är! Nykära på nytt..
.
Nu blir det soffhäng framför Barnkanalen med liten febrig Birk.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Gumman!

Är så himla glad för er skull! :D Blev alldeles rörd av läsa dina rader. Vilken gullig kille du har som gått och planerat allt detta i smyg <3

Mysigt o planera bröllopet nu oxå. Vi måste bli friska snart så vi kan ses. Kram!

2011-12-18 @ 19:18:29
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Grattis till er! Va roligt!



Har ni börjat prata om ett datum?

All lycka till er, och hoppas att det går bra med all planering!

Kramar

2011-12-18 @ 20:15:27
URL: http://jennysjostrand.blogg.se/

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback