Tårta?

Funderar på vad man ska ha för fika på Birks dop, vore kul med lite snygga tårtor men de blir så dyrt att beställa och jag kan inte själv, tycker inte det är så kul heller tror ja....eller rättare sagt, jag har inget tålamod...hehe
Så de får bli lite vanliga tårtor och lite annat fika, smörgåstårta e ju oxå gott men eftersom att vi e så många så går vi nog ut och äter efter dopet (bara familjen) vi får se.
Hitta en skitsnygg tårta (fast skulle velat ha den i blått eller grönt) jag bara älskar ju drakar..hihi
Nån som vill göra en sån här te Birk??? =)
Imorgon är det dax för VAL 2010..
Jag har inte helt bestämt mig hur jag ska rösta än men de står mellan (M) och (SD)
Och Nej, jag är INTE rasist!
Nu ska jag och älsklingen äta lite kräftor, sen ska vi kolla på X-files.
Sen blir de allt sängen, är ju så trött hela tiden :/
Birk har varit vaken hela dagen och varit väldigt mammig, min lille plutt <3
Saknar min lilla prinsessa grymt mycket, hon kommer nog på torsdag, hoppas!

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Säg bara till om du vill ha hjälp med en tårta! =) Du vet att jag kan/tycker om att göra! Du ska få se bilder sen på Lucas tårtor =)

Kram

2010-09-18 @ 21:20:25
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Alice

Hej gumman! Om du behöver hjälp med en tårta så har jag en bekant som gör tårtor, beställningar av olika slag. Vet inte hur mkt hon kostar men mkt billigare än en affär. Rikigt fina tårtor. Säg bara till om du vill att jag ska prata med henne. MvH Alice

2010-09-19 @ 00:19:31
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Absolut! Det är ju bara lite praktiska saker som måste ordnas, det är ju en bit att åka eller ska ni hämta den isf? Hur många? När? Det kostar ju materialet o så men inte ens i närheten av en på ett konditori och sen så får ni den som ni vill ha den=)

Ska kolla vad det kostar exakt sen efter ni bestämt er. En sån drake kan jag allt kunna göra iaf=)

Kram

2010-09-19 @ 00:44:35
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Det tråkiga är att jag har ett litet kylskåp, så antingen måste jag göra de på plats så de får komma in i en kyl. Det är så vi gör nu till Lucas Dop. Jag fyller dom på tors, dekoreraras på fre och äts lördag=)

Ja, Jag gör 4 stora tårtor till Lucas dop o de blir ca 60, och det ska räcka till 80 bitar ca. Så fyra tårtor blir kanon!

Priset blir väl ca 1200-1500 kr för alla 4...blir väl det dubbla eller mer på ett konditori. o jag själv tar då inget utöver materialkostnader. Släkt o vänner gör jag inget mer med priset om man då inte själv vill ge något för det såklart=) Lägger ner mellan 5-6 timmar på EN tårta, så det blir ju ett par;)



Lucas tårtor ska jag göra med blommor, en bebis med pläd, text och lite sånt=) De går i grön-vit. du ska få se sen, alla blommor gör jag nu, borstar med pärlemoglitter o sen grönt...så det är pillrigt. Men draken kan jag absolut göra, brukar öva innan=)



Kramar

2010-09-20 @ 00:49:00
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback