Marängtårta!..

Igår ägnade jag kvällen åt att baka, tänkte prova lite tårtor som vi ska ha till Birks dop och det blir nog marängtårta/pinocchiotårta =) den är god och enkel att göra och det blir många bitar, vi blir ju ändå 60-70 pers..
Måste kolla lokalen om vi får plats, är ju ganska många barn med så kanske kan fixa ett litet eget bord åt dom, men får se hur stort det är där borta. Det ordnar sig! ;)
Får ta med lite leksaker också så att inte kidsen blir allt för uttråkade.
Jag och Birk har varit hemma hos Emma då hon fyller 25 imorgon, tyckte nyss vi var 15 typ... tiden går allt lite väl fort ibland =) Hennes lilla Linnéa växer så de knakar <3 så söt!
Saknar min lilla prinsessa, lääängtar till Fredag, då blir de lekparken och massa bus, hon har fått ett väldigt intresse för att måla så de lär vi oxå göra =) Köksbordet har fått massa fina färger nu, men det gör inget, har man barn så får de bli så, är glad att hon inte börjat måla på väggarna än...hehe...men de e ju inte heller hela världen, är ju bara att måla över.. :)
Har nyss haft Ina på besök, drack lite te och söla bara...trevligt =) Nu väntar jag på att Birk ska vakna så att jag kan mata han och byta blöja så vi kan gå ut på en promenad med Sigge sen.
Ska vika lite tvätta oxå, som jag gör typ varje dag, är man fyra stycken så blir de en del tvätt...sen plocka undan lite, förstår inte att de blir så stökigt hela tiden!
Skulle behöva ta ett varv med snabeldraken oxå, fy så tråkigt men är ett måste ibland :)
Vi hälsade även på pappa Fredrik förut, eller vi var på netto och handlade och han kika förbi, alltid trevligt att få lite pussar av sin älskade.. Fy bubblan vilken tur jag har som har en sån underbar MAN!, snygg som bara den e han oxå... ;) och han är verkligen en underbar pappa/bonuspappa till barnen...
Nu vakna min son..
ha de gott =)

Kommentarer

Kommentera nedan
Observera detta innan du skriver:


- Inga elakheter
- Inget spammande
- Reklam undanbedes
- Du är aldrig anonym på Internet


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback